Olika skit

Visste ni att gödsel luktar olika beroende på vilket djur den kommer från? Kogödsel luktar varmt och grisgödsel luktar kallt och riktigt, riktigt äckligt, eller ja det är ju en smaksak...eller luktsak. De luktar i alla fall olika och gödslet som vi från landet tycker luktar gott är då förmodligen vanligt hederligt kogödsel. Hönsgödsel ska å andra sidan vara i en klass för sig, det luktar tydligen vedervärdigt. Dettaa onödigt vetande kommer från en kvinna som säger att hon inte går ihop med hästar av honkön.  
Vi läser just nu en ledarskap och kommunikationskurs och detta var vad vi kom fram till under tre timmars håltimma i dag, men så har jag ju sagt till Rickard att jag har som mål att lära mig en ny sak varje dag och jag dömer inte, lukten på gödsel kan vara minst lika viktigt för vissa som den stora frågan om växthuseffekten är för andra. 

-Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0