Nyårlöften är passé

Amanda Schulman skriver på sin blogg att hon är uppvuxen med "halvårslistan", tre mål att nå inom 6 månader som ett alternativ till nyårslöftet. Tycker det var ganska mycket bättre än det gamla vanliga som jag inte minns när jag la en tanke på sist...kommer inte ens ihåg vad mitt senaste nyårslöfte var.

Hemma i min familj har vi, på mammas initiativ infört en ny nyårstradition. Vi tänder tomtebloss för varandra. Ett åt gången, ett för var och en i vår familj. Det låter ungefär så här: "Och det här tomteblosset är för E. Så får vi tänka på E och hoppas E får ett bra år". Och så tänker alla på E under tiden tomteblosset sprakar och gnistrar fint i granen. En sådan grej funkar fint under familjehögtider.

Har ni någon tradition kring nyår?



-elinor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0