Med rätt att punka



Vill jag ha rosa tuppkam och tjugo piercingar i ansiktet får jag det. Vill jag dränka håret i sockerblandning och raka av mig ögonbrynen får jag det. Vill jag lyssna på Ramones och inte duscha på två veckor får jag det. Vill jag allt det här? Kanske inte. Men grejen här är alltså att jag FÅR det. (lite ordvits där med ja med tanke på bilden).

I Jakarta i indonesien greps i tisdags 64 punkare för att de hade "smutsigt hår" och "lyssnar på fel musik". Det var alltså deras brott. Nej, nu ska de minsann läras upp att leva ett riktigt liv och hår ska rakas, nya kläder ska på och böneutrustning fram.

Vi i Sverige är lyckligt lottade att ha frihet. Det är inte alla. Något som vi många gånger tar för givet. Detta kanske är ett milt exempel, men dock så talande när människors egna val och möjligheter kränks.

Gå gärna in och kika på bilderna och läs!
http://www.dn.se/kultur-noje/punkare-gripna-i-indonesien---blir-omlarda

- Amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0