En traditionslös jul

Det har varit inläggslöst från min sida ett tag, brist på lust och julstress har tagit över mitt liv och här sitter jag nu, bitter, snorig och med en gran som börjat barra och inser att julafton kommer ändå. Den välbehövliga sömnen var som bortblåst i natt, istället vaknade jag halv tre, tog febern, ett glas vatten och drog av extrafilten för att sedan försöka somna om, nejdå, de senaste timmarna har jag snurrat runt minst var femte minut fram till att jag fick ställa in jobbet på morgonen.
Traditioner följer vi inte heller i år, inget jag känner mig ledsen för, någon gång måste de ändras så i år är det familjen + mormor och morfar against Donald duck, en upplevelse aldrig tidigare skådad, tror dessutom att jag ska baka lite julgodis i morgon i det rudenstamska hemmet.
Sen va de det här med julkorten, de ligger kvar på köksbordet och blir förmodligen kvar där, men de är skrivna (nästan alla och de är ju tanken som räknas).
Så god jul på er alla och ett gott nytt år önskar Sara och Rickard


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hoppas du håller dig lite hemma på björngatan idag så kanske det kommer något som piggar upp dig! God jul min fina vän!

2011-12-23 @ 12:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0