En stjärna

En av mina absoluta bästa vänner här i utlandet är Helge Skog.

Hur fantastiskt det är att få krypa ner i sängen efter en hård arbetsdag och mysa ihop med honom. Kanske är det mitt överdrivna nördiga matintresse, men jag älskar att få tända lite mysljus, värma en kopp te och få spendera en halvtimma ihop med Helge och gästerna i ”Halv 8 hos mig”.





Där sitter jag och förundras och de tysta kommentarerna bubblar i huvudet. Ofta är de väldigt kritiska ”Hur kan man välja en sådan duk”, ”Vilka konstiga tallrikar”, ”Vad tänkte hon med troll i inredningen”, ”Har han ingen klass?”, ”Verkligen?, beaneise sås till kött, vilken kreativ mästerkock!??” ...ett fåtal gånger får man sig en rejäl dos av inspiration till sin nästa middagsbjudning, och många gånger måste jag skratta högt för mig själv åt Helges klockrena sarkasm.



evurt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0