Det där med mms

Plötsligt, över 10 år efter mms:ets lansering har människor i min omgivning börjat upptäcka charmen med att skicka bild istället för text. Det är inte annat än känslomässigt ansträngande för mig som, för att jag inte har varit på hemmaplan på ett tag, blir total-rörd varje gång!

De senaste mms:et är en bild på mormor som vinkar med gipsad arm. (Jo, hon fixade till en vurpa häromdagen but she is back in the game. Den här kvinnan är för mig ett mysterium. Hon består av tre ting; krut, envishet och en massa kärlek...och ändå är hon typ jätteliten).

Sedan har vi mms-klassikern: "Vi har förlovat oss" som utan text gav upphov till en chockartat upplevelse när jag tillslut såg vad som var blänkte på ringfingret.

Efter det har vi allt från nya frisyren-mms:et, titta vad pelagonierna växer som vi planterade om i somras-mms:et, mamma håller nydöpt kusinbarn-mms:et, så här ser rosorna ut som vi barn ger till mamma och pappa på deras 30-åriga bröllopsdag-mms:et och så vidare, och så vidare. 

Det är inte så att jag inte gillar det, jag är bara otroligt blödig nowadays.

-elinor


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0