Cykel staden

Jag har fått en cykel av min goda vän Meggy! Det är en cykel av äldre årsmodell och mindre kvalitet. Ganska liten och skrovlig, men jag är säker på att Meggy en gång varit populär med denna cykel någongång på 90 talet när man skulle ha sportig cykel med klistermärken och en hängande hjälm på styret!

Jag är dock VÄLDIGT tacksam för denna cykel eftersom det i stort sätt är obligatoriskt med en cykel som transportmedel här.

Men det leder disskussionen kring cykeltrafiken. Det gäller att förstå systemet här i stan. Den som inte fattar galoppen är lika utsatt som en mus i katten Olas (Salsborns) territorium.

Rätt fil, rätt fart och rätt teknik. Peka med armarna, kör om i rätt fil och hålla rätt fart. Mycket att tänka på.. Undra om man måste ta nån typ av teori test för att ta cykeln till skolan!?

 

 

evurt


Kommentarer
Postat av: elinor

Jag känner med dig Skevurt. Var nära både till skratt och grått första gången jag tog mig på cykel genom kbh. Fel fil och du är död i princip.

Lycka till med ditt nya transportmedel!

2011-11-04 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0