Bra helg.se

En sådan där perfekt helg trillar sällan på en men den här helgen var det dags. Ibland ler livet mot dig och då är det dags att le tillbaka och ta vara på varje sekund och det har jag gjort tio gånger om de här dagarna. Fredagen blev kort på jobbet då vårt sista produktkoncept trillade ner som en polett och gav oss ledigt resten av eftermiddagen. Det gav några välbehövliga avkopplande timmar i soffan i nya pyjamasen jag hittade på rea.


Amanda fick sedan med mig till Imanuelkyrkan där det bjöds på gospel och soul, underbar stund och tillsammans med Amanda, kusinKajsa, Micke, Jim och Jocke så dansade vi loss till tonerna av Soulit.
Klockan 23 var det dax för bio. Sju förväntansfulla tjejer var vi som tog plats för Breaking Dawn som förgyllde de sista timmarna av fredagen. Liksom alla Twilight-filmerna så känns den verkliga världen lite tråkigare när eftertexterna börjar rulla. En liten parantes, jag tror jag ska ändra mitt frikort till Robert Pattinson.
Lördagen innebar lång sovmorgon, lunch hos mormor och morfar, besök på nyöppnade Linnmans gallery på tändsticksområdet med Bim. Dagen fortasatte sedan med vernissagerunda på den tillfälliga utställningen i Rådhusparken, kaffe på Bageriet en riktig kvalitetsdag med min fästman.
På kvällen blev vi bjudna på älgstek, kantarellsås och rödbetor hos Jesper och Stina. Aldrig har en parmiddag smakat så gott och varit så rolig.
Liksom igår tog jag sovmorgon länge idag, så länge att jag steg dirkt ur sängen, ut på stan för en brunch med Amanda och tillfälligt hemkomna Evelina. Samtal mellan himmel och jord med två fantastiska tjejer på Spira. Så kul när kompisstammen hittar hem och umgås med oss som håller ställningarna på hemmaplan.
För några timmar sedan kom jag hem efter en avskedskaffe hos Stina och Jesper. Imorgon sätter de sig i bilen för sitt halvår i Schweiz. Nu har jag trillat ner i soffan och gottat mig med ett avsnitt Gossip Girl. Planerna för kvällen är lika med inga alls så ha en riktigt skön söndag, hoppas ni alla mår bra.
-Sara

Kommentarer
Postat av: kajsa

Låter som typ världens bästa helg! Det var kul att se dig kusin vitamin!

2011-11-23 @ 12:25:50
Postat av: julia

ja fick en liten idé här nu.. tänker att ja kanske kör sidbena a la Rille imon! härligt med inspiration :)

2011-11-23 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0