Låt mig vara lite till

Musiken har blivit jätteviktig i min sorg, jag lyssnar ständigt på texter som kan sätta ord på vad jag känner när det är svårt att själv formulera dem. Laleh tar steget ut och sjunger om döden i just rätt tid för mig och hon gör det enkelt och rakt på sak, hon får ämnet att bli lite mindre tabu. Det är ju trots allt det mest naturliga som finns. Hon förverkligar också känslan som kan infinna sig i mig vissa dagar, hur lycklig man faktiskt kan vara över livet och över det som finns i det och det som en gång funnits, kanske för att hon själv förlorat en förälder.
Melissa Horn har spelats på repeat sen den dagen jag förstod att hennes texter hjälper mig. För någon vecka sen hittade jag en låt som jag säkert lyssnat på 100 gånger men som nu gav mig så mycket mer än bara en melodi. Hon fyllde i där orden inte räckte till och hela sången beskriver mina känslor inför var jag är och jag såg vad det är jag måste göra för att hitta den jag är.
-Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0