Se och lär

Vad mycket man kan lära av människor runt omkring, fantastiska saker som kan göra stor skillnad eller små saker som kanske bara gör skillnad för dig. Jag har en svägerska som är världsmästare på listor, hon gör listor på allt. Det sitter alltid en post-it på ytterdörren med en liten notis om något som inte får glömmas. Hon är listornas drottning, under planeringen inför deras bröllop så skrev hon så många listor så till och med stora A då 4 år gammal började skriva/rita listor för att planera sin "vardag". Jag har nu hakat på. Jag har gjort en aktivitetsplanering över min sommar för att få så mycket som möjligt gjort och jag kan verkligen rekommendera det. Det bästa med listan är när man kan sätta ett stort kryss efter en uppgift och veta att den är slutförd, det ger tillfredsställelse för en människa med noll diciplin emellanåt. 
 
 
Sov gott och lycka till med listorna!
-Sara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0