I väntan på...

...Julia så tänkte jag berätta lite mer om mitt projekt. För att genomföra projektet så är jag i startgropparna på att starta mitt eget företag som formgivare. Jag sitter i ett hav av papper och försöker hitta en ledtråd på vart jag ska börja. Jag vill gärna se mig själv som en strukturerad person och det stämmer nog till en viss del. Jag älskar pärmar och sådant, allt som man kan samla papper och saker i är jag ett fan av men i min hjärna är det mer än ofta ett enda stort kaos. Så också nu. Ett par ställen man kan få hjälp av när man funderar på att starta eget är dock Almi företagspartner, de kan hjälpa till med allt från rådgivning till finansiering. Verksamt.se är ett samarbete mellan Bolagsverket, Skatteverket och Tillväxtverket, på hemsidan kan man "enkelt" följa steg som tar dig genom funderingar på att starta, hur man gör när man ska sarta, hur man driver och utvecklar sitt företag men även hur det går till om man vill avveckla. Hemsidan ger information om och från myndigheter och ett par gånger om året kallar de till en "Starta företagsdag" på olika platser i Sverige där myndigheter och organisationer på orten finns representerade för att hjälpa dig som vill starta. Science Park riktar sig främst till studenter som vill starta företag eller har någon idé de vill genomföra. Det är en mötesplats för en hel drös företag, ett jättebra sätt att skapa kontakter och få hjälp från de som har erfarenhet. De kan även hjälpa till med lokaler att hyra innan man etablerat sig osv. Några av alla. Tillbaka till havet av papper!
 
-Sara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0