En resa

Jag tror att de som känner mig bäst vet att jag startar projekt till höger och vänster och att jag allt som oftast har många bollar och människor i luften som jag ska hinna med i pauserna. Nu har jag dock satt igång något som jag tänker skriva om här, jag tänker inte säga vad det är men jag tänker låta er följa med på resan i mitt stora hjärteprojekt. Jag är så glad för vad jag gör just nu och det ger mig så mycket energi och det tackar jag min mamma för och vad hon inspirerade mig till de år jag fick med henne. 
Idéen kom till mig i december, jag ville göra något av det jag har så nära och som jag fått gratis genom min uppväxt. Jag ville dessutom göra något av den tiden som jag faktiskt inte mådde så bra. På kvällarna kom tankarna och då försökte jag styra dem in på en annan bana och en kväll gick det och jag kände mig positiv och lugn. Nu har jag kommit en bit på vägen och jag jobbar med projektet de dagar jag orkar och har lust. En bra sysselsättning som förhoppningsvis ska ge mig mer än bara energi och glädje i slutänden. Just nu söker jag inspiration till mitt projekt och en moodboard börjar ta form. En moodboard, för er som inte vet är en inspirationskarta som ska ge en känsla inför det som skapas. Den ska följa med under projketets gång och kan dessutom förändras med tiden. Moodboarden kan göras digitalt men jag köpte en anslagstavla på Ö&B och där fastnar det jag inspireras av. Nu sitter där en bild på en randig sko, en aprikos lampskärm och en turkos teservis, vad kan detta leda till? 
 
Sov gott vänner
-Sara
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hille

Heja, heja dig! Du vet att du hojtar till när vi ska ses, klippa och klistra och spåna på idéer! :) Fina du!

2012-08-07 @ 11:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0