Den store hvite flok



Har haft en helt underbar dag med min kära familj bestående av bland annat besök på Butiken i Tenhult, god lunch på Kroatorpet och smarrig Tapas på AnnaGretas. Min kära mor har idag passerat 49-strecket och inväntar nu snällt medelåldern, vilket ju självklart var tvunget att firas. Vi hann också med ett besök på Myrorna, där vi förkovrade oss i allt från en get med riktig päls till mormorskor. Med mig hem fick jag en glasskål (som vanligt) och en tavla som jag fastnade för. "Den store hvite flok" hette den och efter lite sökning på intranätet visar det sig att tavlan baseras från en dansk psalm. Jag tycker att den är vacker på många sätt och jag blir på något sätt trygg när jag tittar på den. Den visar ett ljus, en kärlek som finns bortom allt. Som jag så gärna vill tro på. Genom att älska varandra och vara en bra medmänniska kan vi nå lite närmre det ljuset tror jag.

Och så två musiktips av samma underbara artist: Jonathan Johansson - Under sjukhusen och Redan glömda

- Amanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0