Så jag slutar att vara oaptitlig.

I dryga fyra månaders tid har min omgivning fått stå ut med en näst intill pytondoftandes Krilledille. I bästa fall har jag lyckats klämma ut några dyrbara droppar från föregående eau-de-toilette men under en pinsamt lång tid har min närvaro (i bästa fall) lämnats doftlös. Timingen inför årets julklappsinköp hade kunnat vara ungefärliga 100 ggr bättre men tiden var inne.  Så som jag har letat efter den perfekta doften, inte för tung, inte för söt och absolut inte för kvinnlig. Mina parfymeribesök har allt som oftast slutat i en essens av kaffebönor, rengöringsmedel och godis fiskar - bedövande för näsgångarna! Så trött på blaskigheterna att jag nätt och jämnt var nära att ge upp när jag igår sprang in i den. Fattig och nyförälskad får jag nu lov att uppvisa min senaste investering, Maison Martin Margielas Untitled. Pinsamt att jag inte tidigare tänkt på denna men bättre sent än aldrig!

 

 

Den har ett år på nacken men Untitled har klarat av den där hårfina gränsen mellan precis ALLT och ska enligt ett uttalande kunna bäras av “vem som helst, när som helst”.  - Äntligen något för mig!

 

- Krillush


Kommentarer
Postat av: elinor

Jag är i samma situation, det vill säga den innan du gjorde ditt köp. Jag hittar bara inte en vettig doft och mitt känsliga huvud klarar bara snabba depåstopp vid parfymhyllorna. Tips på bra Elinor-dofter mottages gärna!

kram vännen

2011-12-05 @ 18:16:21
URL: http://fyrtiokvadrat.wordpress.com
Postat av: Krille

hehe jag hör dig fina!



Är inte du en Viktor & Rolf typ? Eller Marc jacobs lola eller varför inte Dolce & Gabbanas light blue- en klassiker. Guccis guilty ska vara en hitt.

Annars har vi Comme des Garçons - Comme 3 Profumo som är en liten favorit (manlig som få) eller Byredo som är att to die for, men också en prislapp därefter.. Något som passar tro?



Saknar dig!!!!!!

2011-12-05 @ 21:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0