I väntan...

...på att sätta mig i bilen för att spendera kvällen med vänner i ett hemkunskapskök i en skola i Smålands djupaste skogar typ eller ja vi ska till Skillingaryd. Jag har nämligen en vän vars mamma är hemkunskapslärare och det betyder att vi har rättigheter, rättigheter som i ikväll utnyttjas till fullo. Vi ska baka så mycket julgodis så ni anar inte. Ja så i väntan på utflykten så sitter jag och letar roliga saker på nätet. Jag hittar lampor i massor, har inte ens gillat belysning innan men nu är jag lever jag belysning tack vare vårt lilla hemliga projekt (häftigt att kunna säga att man har ett hemligt projekt, men det är sant, jag har det på riktigt). Designteamet Form us with love gör grym belysning. Där pratar vi god design i minsta detalj. Enkelt, avskalat och riktigt roligt. Fasett är en serie belysning som funkar inne som ute, min favorit är golvlampan med en sladdvinda på stativet. En klassisker som sålt som smör är Cord lamp, lite inside information säger att den skapades på två dagar som ett krav av juryn till Greenhouse (en hall på möbelmässan för fristående formgivare och designskolor) efter att teamet tjatat sig in. Kika in på deras hemsida och inspireras.
Ha en GOD kväll, det ska jag
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0