Granen står så grön och grann i stugan

Själv står jag mindre grann och är i akut behov eller nja men jag skulle gärna vilja ha en ny klänning för att sätta guldkant på julen. Jag har letat mig tokig så nu efterlyser jag hjälp. Någon som sprungit på en snygg jul och nyårsblåsa?
Så tillbaka till granen, det här är vår premiärgran någonsin, den är inte stor men den är inne (alldeles för tidigt) och den tar minimalt med plats, möjligen lite utsikt men det känns ok. Rickard har klagat på min nolltolerans vad gäller juldekorationer i år. Här på Björngatan lyser inga stjärnor och inga tomtar gör sig påminda. Våra 45 kvm klarar inte det menar jag på medans han försöker på alla vis, men nu står den där, grön och präktig och handplockad, eller ja sågad. Vi tog pick och pack, där pick står för fikakorg och släpkärra och pack står för tre små barn som egentligen inte alls förstod vad som väntade, och åkte ut i skogen nästan hela familjen. En mysig utflykt som jag röstar in som tradition de närmaste åren.
Så Gran(n) jul på er alla och ett gott nytt år
-Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0